Otse põhisisu juurde

PR19 Esimene päev, lahtu sa linna halb energia!

Ei ole vist jupp aega midagi nii kõvasti oodanud kui seda, et ükskord ometi see rattaseiklus pihta hakkaks. Kõik need kärsitud kliendid, venivad tähtajad ja närvilised linnainimesed haihtusid meie meelest kui rongiuksed Lohus selja taga sulgusid. Otsekui Gandalf oleks oma valge sauaga vastu perrooni põrutanud ja pealinna halvale energiale "You shall not pass!" käsutand.



Jah Elroni konduktor oli seekord erakordselt õel sattunud, jah me peaaegu ei mahtunud oma 12 täisvarustuses rattaga rongi ära (mis oli ilmselt ka üks tõreduse peamisi põhjuseid), aga sel kõigel pold tähtsust, sest päike paistis, linnud laulsid ja Riisman avas traditsioonilise perroonišhampuse. Siit kuni pühapäevani pole meil ühtegi kellaaega mida püüda ja telefoniäratust mis magusa une hävitaks, on ainult meie ja teekond.


Jook lahendatud, panime selga ahjusoojad Pantrite Rattaseikluse vestid ja asusime teele. Ääremärkusena mainin, et logodega eraldusvestid on siinkirjutaja ammune unistus olnud, mis nüüd lõpuks realiseerus. Täidavad nad laias laastus kahte eesmärki: esiteks markeerivad kuulumist ühisesse üritusse ja teisalt aitavad liikluses silma paista. Lisaks erksale värvile on osa kirjast tehtul helkurkilest.


Teekond ja tegelikult terve päev sai üsna sündmustetiine. Peale põgusat sisseelamisperioodi hakkas rada iseloomu näitama. Asfalt ja sile kruus asendus vööni rohuga, mida palistamas tihe võpsik. Käigud läksid aina madalamaks. Kiskus põnevaks.


Metsal on traditsioon kohe alguses välja tuua möödalaskmised ettevalmistuses. Kõik mis kehvasti kinni kukub küljest või vajub ära. Päeva esimeses osas sai omajagu korrigeerimistööd tehtud, kord pidi ka matkajuht oma punase pararanduspauna välja võtma. Kuid vaatamata mõningatele viperustele võis rataste ettevalmistusega ikkagi rahule jääda.


Ükshetk muutus võpsik jälle teeks ja seejärel suisa asfaldiks. Leidsime ennast Järlepa asumist. Esmapilgul tavalise Eesti väikekohana tundunud paigal oli meile paar üllatust plaanis. Alustuseks komistasime trassiplaneerijalegi teadmata poe otsa, kus lahke müüa meile külmahigiga kaetud õlut ja muud head paremat müüs. Kui me olime ennast lahedalt poe ette piknikule sättinud, küsis müüatädi, ega me juhuslikult järve ujuma minna ei taha? Pidavalt 600 meetri kaugusel olema ja täitsa tore paik.



Ja tore paik see tõesti oli. Mõnisada meetrit väntamist ja leidsime end kohast kus käed vaatepildist rippu vajusid. Väikese inimtühja liivaranna ääres oli kai paatidega, kai otsas koht vettehüppamiseks ja redel ülesronimiseks. Rannas oli kaks pikka lauda mis otsegui kutsusid meid oma lõunasööki varasemaks nihutama. Lõime kõigile lähiplaanidele käega, varustasime end uimaritega ja lasime järvel end lõbustada. Vees hullamisest külkastunud, lükkasime poti koos seljankaga priimusele ja kukkusime kokkama. Törts vajas see priimusel küpsetamine harjumist. Natukene kõrbes seljankapõhi ära, aga laias laastus see meie söögielamust ei varjutanud.


Hiljem teele asudes leidsime end mõnusalt kruusateelt mis oli puhas propakanda, sest kohe varsti lajatas rada meile täie rammuga. Sisenesime lõigule mille hiljem mehetegijaks nimetasime. Kahe poisi järgi kes nende kilomeetrite vältel ilmselt oluliselt mehestusid. Ligi 30 kraadise leitsakuga läbi paksu heina rassida on kogemus omaette. Kirsiks tordil äbarikud palksillad, mille ületamine pani kogu õllest puretud tasakaalu proovile.


Üks hetk sai see seiklus ikkagi läbi ja leidsime end saekaatri juurest, kust algas juba inimlik kruusalõik. Teel möödusime Jüriöö mälestusmärgist, pirakast lehmakarjast ja lõpuks leidsime endid neljarealist Tartu maanteed ületamas. Juba metsaidülliga harjununa tundus see meeletu liiklusvoog koletisena teiselt planeedilt. Teadsime, et peame selle kolliga veel kaks korda kohtama ja seda oluliselt lähedamalt kui seekordne ülesõidusild.

Veidike luksusliku kergliiklusteed ja saimegi oma rattad Kose Konsumi ette keerata, mis ühtlasi märkis viimast peatuspaika ennem ööbimiskohta. Oli minna veel 13 kilomeetrit.


Pilk poe külastajate ja töötajate silmis õhkus umbusust kui 12 higist matkalist sisse vajus, roosad vestid paljaste torsode peale tõmmatud. Me ei lasknud end uut moodi tähelepanust segada ja täiendasime oma moonavarud.

Raja lõpp läks suhteliselt lenneldes kui välja arvata ebameeldiv sõit mööda Tartu maanteed. Kui väikestel teedel juhid tõmbasid meie killavoori nähes hoo maha ja tihti lehvitasid, siis sel teel kehtis vaid tugevama õigus. Õnneks sai see jubedus kähku läbi ja mets võttis taaskord enda rüppe.


Lõpuspurdina saime mööda Paunküla maastikukaitseala künkaid üles-alla sõita ja vahetult ennem laagripaika raba laudteel vigursõitu harrastada. Paar koomilist kukkumist hiljem jõudsime selguseni, et lihtsam on ratast lükata.


Paunküla RMK lõkkekohta jõudes leidsime sealt eest teise seltskonna. Nagu linnalähedaste lõkkekohtadega tihti on, siis tegemist ei olnud muhedate matka vandersellidega, vaid suhteliselt ebasümpaatse autoseltskonnaga. Saime alguses küll loa neilt lõkkeaset küpsetamiseks kasutada, aga kui hiljem pakkusime vahetust katusealusega, siis vastati, et heameelega ei näeks nad meid kummaski olesklelukohas. Et meist lõplikult lahti saada, toodi välja kõikide kalevipoegade lemmiklaps - Makita raadio ja asuti usinasti linnulaulu tapma. Targem annab järele ja üks hetk otsustas valdav enamus meist telgiga järve äärde kolida. Iga asi on milleski hea ja uus laagripaik osutus võrratuks. Õhtupoolik möödus muljetades, tavapärast pantrihuumorit genereerides ning mõnusat järveujumist harrastades.




Ennem magamaminemist näitas ilmataat kõikidele meie tühmidele ilmaäppidele koha kätte ja kukkus meile vihma peale kallama. Osa meist siirdus telki edasi mõmisema, kui hiljem õhk otsa sai siis siirdusime õue vihna kätte tegusid tegema. Õhtu veidrama vaatepildi tiitli pälvis konkurentsitult Allan, kes ihualasti oma kahe puu vahele kinnitatavale telk-ollusele vihmakaitset ehitada üritas. Oli olnud üks meeleolukas päev. Kolm veel minna.




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rattaseiklus 2: TEINE PÄEV

Teine päev algas Peipsi kaldal, Karjamaa telkimisplatsil. Nii kui silmad avasime saime aru, et see tuleb üks tore päev! Õhk oli soe, tuul oli vaibunud ja päike paitas meid oma soojendavate kiirtega! Ees ootas meid sõit mööda siledat asfaldit, mida palistamas Peipsi äärsed sibulakülad!

PR21 Esimene päev: kohaneme

Järjekordne veider aasta oli omadega suves ja see tähendas, et pinutäis roosade vestidega tegelasi kiheles Eestimaa peale ratastel veiderdama. Mullu sai lõunas latt organiseerija jaoks ebamugavalt kõrgele upitatud ja 21. aasta ei saanud kuidagi hõbemedalistiks jääda. Siinkirjutaja siis pusis ja pusserdas ning pikapeale formuleerus plaan, kuidas võiks välja näha üks järjekordne meeli ülendav pedaalidesõtkumine.

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR21 Kolmas päev: Vormsi

Pantrite seiklused peresõbralikus kämpingus algasid hommikul traditsioonilise pudruküpsetamisega. Seekord oli menüüs manna. 17 inimese portsioni jaoks vee üles soojendamisest sai tõeline katsumus. Kogu kämpa peale oli üks pliit ja see andis vähem sooja välja kui kustunud küünal. Lõpuks sai veekeedukannude abil mingi ime läbi pudru ikka valmis meisterdatud.

PR21 Teine päev: äge!!

Hommikul oli tunne hea. Miskit head oli õhus. Mis, see jäi veel selgitamisele. Matkal on hea tuju vundamendiks lisaks klappivale seltskonnale ka õigel ajal punni söödud punud. Loputasime maasikamoosiga karneeritud neljaviljahelbed lahustuva kohviga alla. Peale kütsime merevaiguga sepikut. Eelmine päev oli kuupaistel sündinud uus retsept tänaseks lõunaks ja seetõttu jäid Nõvalt toodud poolsuitsuvorsti kangid veel oma etteastet ootama.

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

PR19 Kolmas päev, äge

Vaatamata emotsioonidest tulvil õhtust oli uni magus. Tegime terrassi kõrval mannaputru ja naised valmistasid võikusid. Eelmisel õhtul ja kõnealusel hommikul toimus meil päris mitu muudatust koosseisus. Grupi noorem liige Sten viidi laupäevasele rattavõistlusele ja asemele toodi tema õde Madeleen. Seoses pere jaaniplaanidega lahkus meie tubli kokapoiss ja nõgestelangetaja Tauno. Õhtul saabusid ka Pille ning Kertu. 12 asemel oli meid nüüd 13 ja maskuliinsuse protsent langes sajalt 76 protsendini.

Rattaseiklus 2: ESIMENE PÄEV

Päev algas nagu meie seiklustel ikka tavaks - Balti Jaamas! See kord olime eelmisest targemad ja tulime varakult platsi! Varasem ärkamine tasus ära, sest vaatamata tööpäeva hommikule sai rong korralikult täis! Poleks me oma killavooriga peale mahtunud, oleks järgmine Narva Rong alles õhtul läinud! Tahaks siinkohal eraldi ära märkida Elron konduktorid, kes olid äärmiselt abivalmid! Alustuseks nad viitasid asjaolule, et kaks meie ratastest asuvad alas, kust meie peatuses välja ei saa, siis hoidsid rongi Jõhvis nii kaua kinni, kuniks me need läbi platvormi teise vagunisse said, lõpuks palusid rongijuhil Vaivaras nii kaua oodata, kuni meie rasked rattad kõik kenasti perroonil olid! Äitähh! Vaivaras jaotasime proviandid ja põrutasime teele! Algus oli suhteliselt sündmusetu, kui välja arvata vastikult kõva tuul, mis täpselt vastu puhus! Kuid pärast kummalist ja pool mahajäetud Viivikonna asumit hakkas huvitavaks kiskuma!