Otse põhisisu juurde

Rattaseiklus 2: ESIMENE PÄEV

Päev algas nagu meie seiklustel ikka tavaks - Balti Jaamas! See kord olime eelmisest targemad ja tulime varakult platsi! Varasem ärkamine tasus ära, sest vaatamata tööpäeva hommikule sai rong korralikult täis! Poleks me oma killavooriga peale mahtunud, oleks järgmine Narva Rong alles õhtul läinud!

Tahaks siinkohal eraldi ära märkida Elron konduktorid, kes olid äärmiselt abivalmid! Alustuseks nad viitasid asjaolule, et kaks meie ratastest asuvad alas, kust meie peatuses välja ei saa, siis hoidsid rongi Jõhvis nii kaua kinni, kuniks me need läbi platvormi teise vagunisse said, lõpuks palusid rongijuhil Vaivaras nii kaua oodata, kuni meie rasked rattad kõik kenasti perroonil olid! Äitähh!

Vaivaras jaotasime proviandid ja põrutasime teele! Algus oli suhteliselt sündmusetu, kui välja arvata vastikult kõva tuul, mis täpselt vastu puhus! Kuid pärast kummalist ja pool mahajäetud Viivikonna asumit hakkas huvitavaks kiskuma!

Meie reisiseltskond Viivikonnas

Asfalt sai otsa, Estonia kaevanduse raudteejaamaga ka tee! Meie rada pidi kulgema mööda kaevadusraudteed, aga vähemalt esialgu polnud seda kusagilt märgata! Veidikene skautimist ja vaevalise raudteeületamisi ning lõppeks leidsime end rajalt! Ja milliselt rajalt!

Tegemist oli tõenäoliselt raudtee hooldusteega, mis läbitav ainult raskemate masinatega. Lisaks läbimatutele liivalõikudele, põhjatutele lompidele ja mägedele kuhu pidi rattaid üles lükkama, kostitati meid veel turvakaevanduse äärse turbaporise teenässakaga! Kuid hullem oli alles ees!

Kui Estonia kaevadus selja taga, sisenesime Kurtna looduskaitsealale, kus pidi asuma ka meie kauaoodatud lõunapaus. Keegi absoluutne ajuinvaliid oli otsustanud sealse tee sillutama pea rusikajämeduste killustikukivide massiga! Seal läks meil ka reisi esimene rehv! Lõpuks oli asi nii hull, et pidime rattaid käekõrval lükkama!

Väiksema ettevalmistusega Pantrid hakkasid väsima ja kohati pidime kaasvõitlejaid suisa tagant lükkama. Halvast teest tekkinud vibratsioon lõhkus ka rattaid! Poldid keerasid end lahti, pakiraamid kukkusid küljest ja rehvid läksid katki.

Lõpuks jõudsime rampväsinuna ja näljasena Konsu RMK lõkkeplatsini, või vähemalt kohta kus see meie GPSi järgi pidi olema! Kell oli neli, viimati sõime korralikult kell seitse hommikul, aga lõkkeaset kus süüa valmistada polnud kusagil, lõpuks saatsime näljased skaudid välja ja 300m eemal me lõkkeasemed tuvastasime!

Lõke, toit, mämm..

Peab tunnistama, et midagi nii taevalikku, kui näljasena matkal lõkkel valmistatud pasta boloneset süüa, on raske ette kujutada! Kõhud täis, tuli ka ratsionaalsus korra koju ja loobusime ka raskest kummipaadist mida kodust saati kaasas lohistanud olime! Kõrvaltelkimiskoha mees oli maru õnnelik, et saab nüüd järvele paadiga kala püüdma minna ja lubas meid isegi Tallinnast üles otsida ning paat tagastada. Eks näis..

Järgmine peatus oli meil Kuremäe, kus legendi kohasel pidi pood olema. Seega andsime pedaalidele valu! Tarvis ju õhtuseks olemiseks veidi keelekastet hankida! Poodi muidugi ei olnud! Oli putka, mis ka suletud ning kohvik, kus kõik asjad maksid umbes sama palju kui Tallinna pubides! Lõpuks panime kogu oma šarmi mängu ja saime vähe mõistlikuma hinnaga kasti asja mida me sinna otsima läinud olime!

Kuremäe maagilise kloostri ees

Kui juba Kuremäel olime, siis pidime ju ka kohalikku püha vett võtma! Täitsime kõik oma lähkrid kõrgemalt poolt õnnistatud vedelikuga ja asusime oma viimast 30 kilomeetrit mõõtma! Püha vesi on muuseas äärmiselt maitsev!

Brrr..

Algus läks lustlikult, mööda asfaldit ja mäest alla! Kuid siis pöörasime suurelt teelt maha. Esimene ots oli tavaline kruusatee, aga siis sattusime taaskord selle idioodi kättetöö otsa, kes kurtnas oma kive puistamas oli käinud! Hambad ristis, läbi higi ja pisarate rassisme end Peipsile lähemale, kuniks pika sirge lõpus paistis valgus! Ja see valgus oli PEIPSI!

Georg ja Riisman on sisenenud Peipsisse

Olime kohal, kell oli 23 ja olime teel olnud 12 tundi! Õlid korgita lahti, valmis maitsev kartulipuder, julgemad läksid ujuma ja kõigil olid näod jälle naeru täis! Olime olnud vaprad ja seljatanud selle tripi tõenäoliselt kõige raskema ja pikema lõigu! 70km muda, liiva ja kohutavat killustikku!

Populaarsed postitused sellest blogist

Rattaseiklus 2: TEINE PÄEV

Teine päev algas Peipsi kaldal, Karjamaa telkimisplatsil. Nii kui silmad avasime saime aru, et see tuleb üks tore päev! Õhk oli soe, tuul oli vaibunud ja päike paitas meid oma soojendavate kiirtega! Ees ootas meid sõit mööda siledat asfaldit, mida palistamas Peipsi äärsed sibulakülad!

PR21 Esimene päev: kohaneme

Järjekordne veider aasta oli omadega suves ja see tähendas, et pinutäis roosade vestidega tegelasi kiheles Eestimaa peale ratastel veiderdama. Mullu sai lõunas latt organiseerija jaoks ebamugavalt kõrgele upitatud ja 21. aasta ei saanud kuidagi hõbemedalistiks jääda. Siinkirjutaja siis pusis ja pusserdas ning pikapeale formuleerus plaan, kuidas võiks välja näha üks järjekordne meeli ülendav pedaalidesõtkumine.

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR21 Kolmas päev: Vormsi

Pantrite seiklused peresõbralikus kämpingus algasid hommikul traditsioonilise pudruküpsetamisega. Seekord oli menüüs manna. 17 inimese portsioni jaoks vee üles soojendamisest sai tõeline katsumus. Kogu kämpa peale oli üks pliit ja see andis vähem sooja välja kui kustunud küünal. Lõpuks sai veekeedukannude abil mingi ime läbi pudru ikka valmis meisterdatud.

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

PR21 Teine päev: äge!!

Hommikul oli tunne hea. Miskit head oli õhus. Mis, see jäi veel selgitamisele. Matkal on hea tuju vundamendiks lisaks klappivale seltskonnale ka õigel ajal punni söödud punud. Loputasime maasikamoosiga karneeritud neljaviljahelbed lahustuva kohviga alla. Peale kütsime merevaiguga sepikut. Eelmine päev oli kuupaistel sündinud uus retsept tänaseks lõunaks ja seetõttu jäid Nõvalt toodud poolsuitsuvorsti kangid veel oma etteastet ootama.

PR19 Kolmas päev, äge

Vaatamata emotsioonidest tulvil õhtust oli uni magus. Tegime terrassi kõrval mannaputru ja naised valmistasid võikusid. Eelmisel õhtul ja kõnealusel hommikul toimus meil päris mitu muudatust koosseisus. Grupi noorem liige Sten viidi laupäevasele rattavõistlusele ja asemele toodi tema õde Madeleen. Seoses pere jaaniplaanidega lahkus meie tubli kokapoiss ja nõgestelangetaja Tauno. Õhtul saabusid ka Pille ning Kertu. 12 asemel oli meid nüüd 13 ja maskuliinsuse protsent langes sajalt 76 protsendini.