Otse põhisisu juurde

Kolmas päev: oivaline

Hommik algas kahe mehe jaoks üsna varakult. Tauno ja Andres võtsid nurgast spinningud, kaevasid endale veidi usse ja hüppasid paati. Seks ajaks kui kaasteelised olid kõik virgunud tulid kirglikud kalamehed tagasi, potis pinutäis ahvenaid. Kalad roogiti, puhastati ja seejärel lendasid nad grillile. Enam värskemaks ei saa minna! Ega kui loodus annab siis ta ka võtab, ning hind nende nelja ahvena eest oli Allani iPhone. Kui mõnel Suitsu jõe haugil või ahvenal tekib üleöö Facebooki konto, siis on selge kust ta selleks tehnika sai - kusagilt paadisilla kandist.

Eks meeled olid reisilistel veidi kurvad. Ees ootas selle reisi pikem ots ja Matsalus oli üle mõistuse mõnus olla. Nagu traditsiooniks saanud hakkasime 11 minema ja reaalselt teele saime kusagil ühe paiku. Pidime törts ka oma marsruuti muutma, sest perenaine oli oma süleri maha unustanud ja palus, et me selle Lihulasse toimetaksime. Peale põgusat topograafiateemalist diskussiooni, korrigeerisime trajektoori ja asusime teele.

Kohe alguses lõi seltskonda elevust naabertalus resideeruv valge hundilaadne koer, kes hirmsa lõrinaga meid taga ajama hakkas ning Allan, kes tõestas millised kukkumismagnetid klipid (pedaalid, mille külge kinnituvad spetsiaalsed rattajalanõud) on. Õnneks oli kraav kust ta ennast leidis madal ja peale väikese muhu egole suuremat häda meie reisi suurimal ebaõnnesõduril ei olnud.

Lihulas tagastasime raali ja täiendasime oma söögi ning joogivarusid. Kuna me pold päris kindlad, kas meie maha märgitud ekspromtrajal ka päriselt tee on, saatsime Soiverid oma loomakäruga mööda asfalti ringi ning leppisime kokkusaamispunkti kokku. Hiljem selgus, et tee oli täitsa tee ja sealt oleks suht hõlpsasti käruga läbi mahtunud, aga see selleks.

Kui seltskond taaskord koos asusime mööda sirget kruusateed lõunasse rühkima. Ilm oli sisuliselt ideaalne. See väikene tuul mis oli, tuli selja tagant. Lisaks oli mõnusalt soe, aga kindlasti mitte palav. Üks hetk tekkis osadel küll isu kusagile end sisse kasta, aga Suitsu jõgi mis meid Matsalus kenasti jahutanud oli, ei andnud lõunapool ujumiseks vajalike kabariite välja ja hülged pidid kümblemisest loobuma.

Kusagil 30km kandis otsustasime lõuna teha. Valisime selleks suurtest maakividest laotud kuhila, kus keskmisest kivist sai laud ja ümbritsevadest toolid. Esialgu oli plaanis teha purgisuppi ja pannkooke. Supimeistriks oli allan. Kuumal priimusel valmis värskekapsaborš koos üle-eilsest üle jäänud juustuga grillvorstidega. Iroonilisel moel jäi laupäeval vorstidest puudu ja millegi pärast oli just see kott kahe silma vahele jäänud. Kuid esimesel päeval kõhtu jõudmata vorstid rikastasid suurepäraselt meie boršši ja kõhud täitusid imeväel. Kui kord pannkookide kätte jõudis hakkasid osad uurima kaua meie viimane proviandipeatus Varblas lahti on. Selgus, et kõigest kuueni. Kuna kell oli juba viis läbi, siis pakkisime kähku kodinad ja asusime teele. Tauno võttis koertekäruga ratta ja algas tõeline Tour de Varbla, auhinnaperspektiiviks külmad õlled. Kiirus 10km lõugil kordagi alla 20km/h ei langenud ja seda isegi mitte käruga rattal. See ei pruugi kõlada kuigi palju, aga kui sul on rattal 40kg varustust ja selja taga 100km väntamist, siis on see treenimata jalgadele korralik ettevõtmine.

Meie suureks üllatuseks Varblasse jõudes me poodi eest ei leidnud, vaid hoopis ristmise asfaltteega. Kiire otsing kaardil tuvastas, et minna oli veel 2,6km ja kell oli juba hakkas pitsitama. Egas midagi, higised kehad surusid oma tulitavatest jalalihastest viimase välja ja 17:45 jõudsime poe ukse ette. Poes selgus muidugi, et suveperioodil on nad tunnikese kauem lahti, aga väikene sportlik vahepala oli meile üsna palju rõõmu valmistanud ja me ei lasknud endid selle ebavajalikkusest end kõigutada.

Kahtlemata oli tegemist ühe kaunima külapoe esisega mida seni näinud olime. Kaupluse ees oli lai pöetud muruga plats, mida palistasid kaunid istikud. Ei puudunud poe eest ka pingid ning varjualune. Varjualusel istus muidugi kohalik külajoodik ja ajapikku tuli neid sinna juurde. Joodikud olid Varblas hoopis lõbusamad sellid kui Martna omad. Esimesena meiega tutvust teinud punanina hakkas meile ükshaaval kohale saabuvaid pompse tutvustama. "Näe, see on Mart, ta pani Viasatti, kuid ta kukkus kanna puruks ja nüüd on ta karkudel." "See on Heino, ta kirjutab kõik üles. Tema juures peab vaatama mida räägid, pärast oled veel raamatus".

Vahepeal oli kohale sõtkunud vaikselt kulgev Andres, kes kohalike filosoofide käest päris kus "number kahte" teha saaks. Heino haaras võimalusest kinni ja tegi lahke ettepaneku: "Situ püksi ja aja minu süüks". Andres valis vaatamata ootamatult sülle sadanud võimaluse alternatiivse viisi.

Kuna päike oli kosutav, muru pehme ja Varblas hea aura, tekkis meil mõte, et miks mitte ära küpsetada oma pannkoogivaru. Poe esine pold plaane tehes see koht mida küll selliseks tegevuseks ette kujutasime, aga olukord loob ikka võimalusi mida kodus arvuti taga ette ei oska kujutada. Peale mõningast mõttevahetust ei suutnud me ühtegi mõistliku vastuargumenti leida ja pann lendaski priimusele ning hoov täitus mõnusa küpsetuslõhnaga. Ühthetk tundis ka poemüüa nina, et midagi ebatavalist on toimumas. Uksele vahele tulnud naine ei pääsenud ennem tagasi kui ka tema oli värskelt valminud koogi omanikuks tehtud. Tädile tegi see kõvasti rõõmu ja lisaks märkis ta ka ära, et siin hoovis pole kunagi kooke tehtud.

Kuna kell oli juba üsna hiline ning 20km oli veel sõita, oli aeg improviseeritud pannkoogikohvik sulgeda ning teele asuda. Magus õhtuoode oli andnud veidi lisaenergiat ning tempo püsis enam-vähem sama mis ennem Varblat. Kaua me selle hooga sõita ei saanud, sest ühel hetkel silmasime enda kõrval tõeliselt põnevat moodustist. Soomlastele kahtlemata palju nalja valmistavas Kulli külas oli platsile kokku koondatud vana lennuk, väikene jalkaplats ning korvpalliväljak. Lisaks sai kõrvalt olevast kohvikust külma õlut ning lattet osta. Nagu sellest vähe, olid kõik väljakud varustatud ka korralike pallidega.

Moodustasime kiired meeskonnad. Tühimiku ühes täitsime ühe kohaliku poisiga, kes oli väga elevil, et ei pidanud üksi enam jalgpalli taguma. Päikese loojudes olime me mõnusalt higised, kuid rõõmsate nägudega ja täpselt sama kaugel Kastnast kui tund aega tagasi. Jätsime järjekordse toreda kohaga hüvasti ja surusime oma valutavad tagumikud taaskord sadulatele, et teha õhtu viimane ponnistus.

Kui me peale paari ekslemist lõpuks Kastnasse jõudsime, olid Soiverid juba sauna läinud. Koht tundus tõeliselt lummav. Kadakate vahel asuvas kompleksis oli nii aidamaja, grilliplats, peotelk kahekordne servamata laudadest peamaja ja üks väga eriline saun. Too püsttaret meenutav ehitis asus otse mere ääres ja oli piisav, et mahutada endasse kogu meie matkaseltskond. Võtsime viimasest metsaõhtus viimase. Kui saunast ning meres ujumisest küll sai, tegime üles tule ning valmistasime seal maailma parima armeenia šašlõki. Andres isegi keetis ära oma Matsalust korjatud oad, mis ohtra soolaga maitsesid päris mõnusalt. Peeti kõnesid, jagati muljeid. Kui viimased pea patja said hakkas hommikupäike juba horisondi tagant piiluma.

Iga hea saab kord läbi ja nõnna oli ka meie vahva ettevõtmise koit käega katsutavasse kaugusesse jõudnud. Kuid kõik ei olnud veel läbi. Olime siiski veel 50km kaugusel Pärnust ja samuti oli veel alistamata sealne Vaprus. Kuid sellest juba järgmises postituses.

Populaarsed postitused sellest blogist

Rattaseiklus 2: TEINE PÄEV

Teine päev algas Peipsi kaldal, Karjamaa telkimisplatsil. Nii kui silmad avasime saime aru, et see tuleb üks tore päev! Õhk oli soe, tuul oli vaibunud ja päike paitas meid oma soojendavate kiirtega! Ees ootas meid sõit mööda siledat asfaldit, mida palistamas Peipsi äärsed sibulakülad!

PR21 Esimene päev: kohaneme

Järjekordne veider aasta oli omadega suves ja see tähendas, et pinutäis roosade vestidega tegelasi kiheles Eestimaa peale ratastel veiderdama. Mullu sai lõunas latt organiseerija jaoks ebamugavalt kõrgele upitatud ja 21. aasta ei saanud kuidagi hõbemedalistiks jääda. Siinkirjutaja siis pusis ja pusserdas ning pikapeale formuleerus plaan, kuidas võiks välja näha üks järjekordne meeli ülendav pedaalidesõtkumine.

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR21 Kolmas päev: Vormsi

Pantrite seiklused peresõbralikus kämpingus algasid hommikul traditsioonilise pudruküpsetamisega. Seekord oli menüüs manna. 17 inimese portsioni jaoks vee üles soojendamisest sai tõeline katsumus. Kogu kämpa peale oli üks pliit ja see andis vähem sooja välja kui kustunud küünal. Lõpuks sai veekeedukannude abil mingi ime läbi pudru ikka valmis meisterdatud.

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

PR21 Teine päev: äge!!

Hommikul oli tunne hea. Miskit head oli õhus. Mis, see jäi veel selgitamisele. Matkal on hea tuju vundamendiks lisaks klappivale seltskonnale ka õigel ajal punni söödud punud. Loputasime maasikamoosiga karneeritud neljaviljahelbed lahustuva kohviga alla. Peale kütsime merevaiguga sepikut. Eelmine päev oli kuupaistel sündinud uus retsept tänaseks lõunaks ja seetõttu jäid Nõvalt toodud poolsuitsuvorsti kangid veel oma etteastet ootama.

Rattaseiklus 2: ESIMENE PÄEV

Päev algas nagu meie seiklustel ikka tavaks - Balti Jaamas! See kord olime eelmisest targemad ja tulime varakult platsi! Varasem ärkamine tasus ära, sest vaatamata tööpäeva hommikule sai rong korralikult täis! Poleks me oma killavooriga peale mahtunud, oleks järgmine Narva Rong alles õhtul läinud! Tahaks siinkohal eraldi ära märkida Elron konduktorid, kes olid äärmiselt abivalmid! Alustuseks nad viitasid asjaolule, et kaks meie ratastest asuvad alas, kust meie peatuses välja ei saa, siis hoidsid rongi Jõhvis nii kaua kinni, kuniks me need läbi platvormi teise vagunisse said, lõpuks palusid rongijuhil Vaivaras nii kaua oodata, kuni meie rasked rattad kõik kenasti perroonil olid! Äitähh! Vaivaras jaotasime proviandid ja põrutasime teele! Algus oli suhteliselt sündmusetu, kui välja arvata vastikult kõva tuul, mis täpselt vastu puhus! Kuid pärast kummalist ja pool mahajäetud Viivikonna asumit hakkas huvitavaks kiskuma!

PR19 Kolmas päev, äge

Vaatamata emotsioonidest tulvil õhtust oli uni magus. Tegime terrassi kõrval mannaputru ja naised valmistasid võikusid. Eelmisel õhtul ja kõnealusel hommikul toimus meil päris mitu muudatust koosseisus. Grupi noorem liige Sten viidi laupäevasele rattavõistlusele ja asemele toodi tema õde Madeleen. Seoses pere jaaniplaanidega lahkus meie tubli kokapoiss ja nõgestelangetaja Tauno. Õhtul saabusid ka Pille ning Kertu. 12 asemel oli meid nüüd 13 ja maskuliinsuse protsent langes sajalt 76 protsendini.