Otse põhisisu juurde

Teine päev: tuul ja paradiis

Hommikul pidas proua perenaine pika loengu kuidas tuvastada truudust murdnud meest, Tauno valas valmis pudru maha ja vorst otsis leiva mis jäi  Risti poest lunastamata. Peale hirmpikka pakkimissessiooni olime valmis teele asuma. Ja siis ühtäkki nagu ei olnud ka, sest kaks ei ole kunagi kolmandata - Allanil oli kumm töss. See kaks sendimeetrit mis jäi välisrehvist McGaiveriga katmata, oli endale külla kutsunud midagi teravat ja sellega purustanud oma sisemise kummi.

Aeglasemad jätsid meid kummi lappima ja hakkasid Martina poole väntama. Peale pooletunnist liimimist ja lappimist pöörasime ka ise rattad lõunasse. Suhtes esimeste sadade meetrite sai selgeks, et täna midagi lihtsat ei tule. Uus element meie reisil oli terav ja tugev edelatuul. See kõik oleks veel kuidagi talutav olnud kui sama ei oleks meie sõidusuund olnud. Karbi sõnade järgi oleks me nagu vastu tuult sõitnud.

Peale 12km pungestamist jõudis lõpuks ka seltskonna saba Martna poe juurde. Ja mis põnev koht see ka oli. Varem sinna jõudnud Andres oli endale leidnud kutsumata sõbra, kes alustuseks uhkusega teatas, et ta saabus alles hiljuti puhkekodust. Andrese nõutu pilgu peale otsustas siis kohalik krahv täpsustada: "Vanglast noh". Seejärel pidas ta pika kõne ajaloost, eestlaste genofondist ja lõpuks tegi juhuslikule poekülastajale natsisaluudi.

Seltskonna kasvades puhkekoduline lahkus ja me otsustasime oma Kirblasse planeeritud lõunapausi Martnas teha. Hiljem selgus, et see oli üks selle reisi õigemaid otsuseid.

Ajal kui me oma mahlaseid grillvorsti-hapukurgi-juustu võileibu konsumeerisime pidime me uut kohaliku elufilosoofi peletama hakkama. Suure punase nina ja tugeva slaavi aksendiga tegelast pahandas meie joogivalik. Õlu ei pidavat ju üldse juua kõlama. Tema joovad ainult "puhast" (viina). Ta oli täpselt välja arvestanud, et ta jõuab poe sulgemiseni käesolevat "puhast" tarbida ja jõuab sel hetkel täpselt uue osta, millega enda õhtu sisustada.

Jätsime kohalikud heidikud uusi möödasõitjaid varitsema ja sõtkusime edela suunas edasi. Väike asfaltee ristus suuremaga, see omakorda veel suuremaga, kuni lõpuks olime Risti-Virtsu manatee keerises. Seda võis nimetada senise reisi madalhetkeks. Tuul oli vastu nii kõva, et kiirus langes lõpuks 9km/h, praamile kihutavate autode vool oli konstantne ja autodest nii mõnigi ei vaevunud ei hoogu ega trajektoori meie pärast muutma. 4km ennem Kirbla poepeatust andsime lõpuks korraks alla ja tegime Kasari jõe silla all hingetõmbepausi. Põgus ujumine ja tukastus heinapallidel mõjus moraalile hästi ja lõpuks olime valmis edasi sõtkuma,  et edasisteks söömisteks Kirblas varusid täiendada.

Kinni!? WTF!? Kuigi mõni aeg tagasi tehtud internetiotsing lubas, et pood Kirblas on ka nädalavahetuseti lahti, seisis uksel silt L ja P suletud. Pidasime kriisikoosoleku, mille raames tegime toiduvarudele inventuuri ja uurisime veidi alternatiivpoodide asukohti. Lähim asus Lihulas, aga see põige oleks meie trajektoorile veel 20km ja perspektiiv veel 2h vastu tuult vändata ei erutanud tol hetkel kedagi.

Inventuur tuvastas, et me olime vaatamata varustusaugule toiduga enam-vähem mäel. Mida nappis oli vesi ja õlu. Veevarud täiendasime ühe kõrval elanud paarikese juures ja õlle jaoks valisime kõige parema võhmaga reisulise, kes pidi siis laagripaigast tühja rattaga Lihulasse väntama. Hiljem see vajadus kadus kõige võimalikumalt meeldivamal moel, aga sellest mõne lõigu pärast..

Kirblast keerasime lõpuks sellelt õudusemaanteelt maha ja leidsime ennast taaskord ritsikate sirina ja linnulaulu keskelt. Käänuline kruusatee viis meid mööda kaunitest rookatustega taludest ja laiadest põldudest. Ühe sellise juures tegime põgusa peatuse ja käisime oaraksus. Andres lubas need õhtul ära keeta ning ära soolata. Etteruttavalt võin öelda, et neid ridu kirjutades on need oad ikka selles samas Allanilt laenatud kilekotis.

Mingiks hetkeks hakkas käruga seltskond maha jääma ja otsustasime neid ühes metsatukas järgi oodata. Sildid meie ümber andsid mõista, et olime saabunud Matsalu looduskaitsealale. Minutid venisid, aga Soiveritest polnud ikka kippu ega kõppu. Hakkasime juba muretsema, kui ühtäkki ilmus nurga tagant Katja, kes nägu kergelt õhetades aga naerul mäest üles rühkis, raske käru koertega rattal taga. Kange naine!

Oodates rullus lahti põgus, aga äärmiselt tulemuslik vestlus. Nimelt kuuldes ööbimisega nime, tuli Andresel meelde, et tal peaks sealkandis ühel heal sõbral maja koos saunaga olema. Perspektiiv pesta saada ja öö nelja seina vahel veeta tekitas seltskonnas meeldivat elevust. Mõned kiired telefonikõned ja eksprompt öömaja oli olemas.

Kui meie rattad tolle õhtu kodu hoovi jõudsid saime kiirelt selgeks, et oleme saabunud paradiisi. Väike hubane rookatusega puitmaja asus otse jõe kaldal, ümberringi lummav Matsalu. Palksaunal oli ruumikas latusealune, kuhu me end pikema jututa sisse seadsime. Lisaks olid meie päralt veel üks lahe vana aerupaat ja kollane kanuu. Nagu sellest vähe, oli peremees meid nõus autoga Lihulasse varusid täiendama viima.

Pererahvas sättis end tagasi linna poole ning jättis meid omapäi, aga mitte ennem kui me neil kõhud pasta bologneset täis söötsime. Peremees suutis ennem äraminemist meie tänuvõlga veel kahe vastpüütud haugiga suurendada. Lahe.

Ja siis me seal siis peezitasime. Kuum saun vaheldus virgutava jõevee, kõhtu paitava grillitud haugi ja hingepaitava paadisõiduga Matsalu peal. Elu oli lill.

Populaarsed postitused sellest blogist

Rattaseiklus 2: TEINE PÄEV

Teine päev algas Peipsi kaldal, Karjamaa telkimisplatsil. Nii kui silmad avasime saime aru, et see tuleb üks tore päev! Õhk oli soe, tuul oli vaibunud ja päike paitas meid oma soojendavate kiirtega! Ees ootas meid sõit mööda siledat asfaldit, mida palistamas Peipsi äärsed sibulakülad!

PR21 Esimene päev: kohaneme

Järjekordne veider aasta oli omadega suves ja see tähendas, et pinutäis roosade vestidega tegelasi kiheles Eestimaa peale ratastel veiderdama. Mullu sai lõunas latt organiseerija jaoks ebamugavalt kõrgele upitatud ja 21. aasta ei saanud kuidagi hõbemedalistiks jääda. Siinkirjutaja siis pusis ja pusserdas ning pikapeale formuleerus plaan, kuidas võiks välja näha üks järjekordne meeli ülendav pedaalidesõtkumine.

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR21 Kolmas päev: Vormsi

Pantrite seiklused peresõbralikus kämpingus algasid hommikul traditsioonilise pudruküpsetamisega. Seekord oli menüüs manna. 17 inimese portsioni jaoks vee üles soojendamisest sai tõeline katsumus. Kogu kämpa peale oli üks pliit ja see andis vähem sooja välja kui kustunud küünal. Lõpuks sai veekeedukannude abil mingi ime läbi pudru ikka valmis meisterdatud.

PR21 Teine päev: äge!!

Hommikul oli tunne hea. Miskit head oli õhus. Mis, see jäi veel selgitamisele. Matkal on hea tuju vundamendiks lisaks klappivale seltskonnale ka õigel ajal punni söödud punud. Loputasime maasikamoosiga karneeritud neljaviljahelbed lahustuva kohviga alla. Peale kütsime merevaiguga sepikut. Eelmine päev oli kuupaistel sündinud uus retsept tänaseks lõunaks ja seetõttu jäid Nõvalt toodud poolsuitsuvorsti kangid veel oma etteastet ootama.

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

PR19 Kolmas päev, äge

Vaatamata emotsioonidest tulvil õhtust oli uni magus. Tegime terrassi kõrval mannaputru ja naised valmistasid võikusid. Eelmisel õhtul ja kõnealusel hommikul toimus meil päris mitu muudatust koosseisus. Grupi noorem liige Sten viidi laupäevasele rattavõistlusele ja asemele toodi tema õde Madeleen. Seoses pere jaaniplaanidega lahkus meie tubli kokapoiss ja nõgestelangetaja Tauno. Õhtul saabusid ka Pille ning Kertu. 12 asemel oli meid nüüd 13 ja maskuliinsuse protsent langes sajalt 76 protsendini.

Rattaseiklus 2: ESIMENE PÄEV

Päev algas nagu meie seiklustel ikka tavaks - Balti Jaamas! See kord olime eelmisest targemad ja tulime varakult platsi! Varasem ärkamine tasus ära, sest vaatamata tööpäeva hommikule sai rong korralikult täis! Poleks me oma killavooriga peale mahtunud, oleks järgmine Narva Rong alles õhtul läinud! Tahaks siinkohal eraldi ära märkida Elron konduktorid, kes olid äärmiselt abivalmid! Alustuseks nad viitasid asjaolule, et kaks meie ratastest asuvad alas, kust meie peatuses välja ei saa, siis hoidsid rongi Jõhvis nii kaua kinni, kuniks me need läbi platvormi teise vagunisse said, lõpuks palusid rongijuhil Vaivaras nii kaua oodata, kuni meie rasked rattad kõik kenasti perroonil olid! Äitähh! Vaivaras jaotasime proviandid ja põrutasime teele! Algus oli suhteliselt sündmusetu, kui välja arvata vastikult kõva tuul, mis täpselt vastu puhus! Kuid pärast kummalist ja pool mahajäetud Viivikonna asumit hakkas huvitavaks kiskuma!