Otse põhisisu juurde

Rattaseiklus 2 (2015 juuli): Rada

Planeerimine

Pantrite lemmiksihtpunktiks on alati Tartu olnud! Sealsed pubid on võrratud, fännidega on meil hea läbisaamine ja Tamme staadioniga on seotud hunnik kirjusid mälestusi! Seega oli juba eelmisel aastal selge, et oma järgmise tuuri seome kindlasti Tartuga ära! Georg jauras terve Paide tripi Peipsist ja sellest, kuidas ta tahaks sealset rannikut rattaga vallutada! Tuli ka see plaani võtta! Üle jäi veel leida alguspunkt ja seks paistis kõige paremini passimat Premium liiga klubi Sillamäe Kalevi kodust kiviviske kaugusel olev Vaivara rongijaam!



Kui esimest rattaseiklust valmistasime ette veidi kiirustades, siis 2015 aasta sõiduks jaoks oli aega küll ja küll! Raja kallal hakkasime vaikselt nokitsema juba 2014 aasta detsembris! Esimesed broneeringud tegime ära juba jaanuaris jne. Loomulikult ei ole võimalik jalgpalliga seotud üritusi kunagi 100% ette planeerida! Näiteks ei tea me siiani, kas saame teele asuda 23. juulil või peame seda tegema hoopis 24. Põhjus lihtne: kui Nõmme Kalju peaks läbi ime Euroopa liigas Kasashtani klubi Aktobet võitma ja järgmisesse ringi edenema, siis toimub teise ringi korduskohtumine 23. juulil! Kuid pole hullu, seks tarbeks on meil plaan B olemas: väntame esimesel päeval lihtsalt veidi rohkem!

Lisaaeg planeerimiseks oli hea, sest erinevalt esimesest rattaseiklusest, mis kulges enamasti mööda Oandu-Ikla valmis märgitud matkarada, pidime seekord raja algusest lõpuni ise välja otsima!


Kurtna MKA tee Google StreetView's

Üheks väga kasulikuks töövahendiks kujunes mõneti üllatuslikult Google StreetView! Kui veel mõned aastad tagasi plaksutasime kõik käsi, kui Tallinna suuremad teed 360 kraadise vaate internetti said, siis nüüd leiab sealt väga kaugetes Eestimaa nurkades olevaid pisikesi kruusateid! Valdav osa meie teekonnast ongi Google kaameraautodega läbi sõidetud, mis tegi planeerimise oluliselt lihtsamaks!

Teekond

Teepeale jääb meil seekord palju põnevat: Stalkerlikult veidrad Ida-Viru külakesed, kolossaalne Estonia kaevandusmaastik,  Kurtna MKA, Kuremäe klooster, Kurtna MKA, 60km Peipsi rannikut koos oma kauniste randade, sibulakülade ja suitsulatikatega! Loodame jõuda ka Emajõe suursooni!

Rajaseadmise üheks suuremaks ajugümnastikaks kujunes lõik Vaivara-Peipsi. Seal on kaks varianti, kas minna ringiga ja mööda suuremaid asfaltteid (mida üks matkaja üritab kõigest väest vältida) või minna vähemalt osaliselt läbi töötava kaevanduse.

Estonia kaevandus. Foto maetehnika.blogspot.com

Kes ei tea, siis Estonia kaevandus on tohutu 1150 ruutkilomeetrine maalahmakas, täis kunstlike mägesid, orgusid, majasuuruseid kaevandusmasinaid ja kõike muud asjassepuutuvat! Sealses teederägastikus orienteerumine on isegi kõige värskemate kaartidega suhteliselt võimatu! Teid muudetakse pea iga aasta. Rada, mis veel eelmine aasta võis kusagile viia, võib sel aastal vabalt üleskaevatud olla!

Vaivara-Peipsi lõigu puhul olid suureks abiks Sakus asuva rattaklubi Porter Racing'u Priit ja Tarmo, kes olid oma grupiga täpselt sama lõigu aasta tagasi läbi teinud ja olid lahkesti valmis oma GPS track faili jagama. Nende käest saime ka infot kaevanduse kohta. Lisaks liikumispiirangutele aktiivses kaevanduspiirkonnas, pidi sealseid ligipääsuteid katma põlevkivitolmu kiht, mis väiksemagi vihma puhul ratastele läbimatuks kitiks muutub! Õnneks leidus kaevandusele Viivikonnast Kurtna MKA'le viiv alternatiiv, mis küll ratturitele väikese maigu kaevandusest annab aga enamasti actionist mööda kulgeb!

Kõikide eelduste kohaselt peaks just selline vaade hommikul Peipsi ääres ärgates olema!


Ööbimised ja lõunapausid peame sarnaselt eelmise aastagagi RMK lõkkeplatsidel ja metsaonnides - kõik uhkelt jõgede ja järvede ääres! Korra teeme Peipsi ääres ka "sohki" ja ööbime tasulisel telkimisplatsil, kus teeme sauna, chillime privaatrannas ja käime paadiga sõitmas! Suvest tuleb ju ikka maksimum võtta!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Pantrite Rattaseiklus 2020

Juubelihõngulise viienda seikluse paika nuputasime jupp aega. Pikalt oli sõelal Saaremaa, lõppeks langes liist hoopis Lõuna-Eesti kasuks. Koht paigas, vaidlesime jupp aega veel kuupäevade üle, kuniks ka need kõigile sobivaks said.

Plaan siis sääne: kahekümne neljandal jaanikuu päeval hüppame oma raudruunade selga ja sõidame Rõugesse. Seal vahetame sisepõlemismootorid kondiauru vastu ja anname mööda Peraküla matkateed kuuma, kuniks sildid kinnitavad, et oleme Värskasse saabunud. Seal seame end Andrese juures sisse ja asume Seto Folki nautima.

Plaan oli maru uhke, päriselu ei arvand sest kahjuks midagi. Saabus koroona-aeg! Kõrtsud läksid kinni, reisumehed kodusse vangi ja kõik folgid keelati ära. Tagatipikus tohtis ainult ühe sõbraga õues käia. Asi näis hapu.

Ühtäkki hakkasid keelud riburadapidi ära kukkuma, murumütsidega meeste meelehärmiks jäid folgid küll keelatuks, aga kuna kõik muud tuled olid rohelised, siis pühkisime rattaseikluse plaanilt tolmu maha ja asusime de…

PR20 Esimene päev: ekstreem

Varustatud teadmisega, et Gunnarit ei leitudki, asusime rattaid komplekteerima. Ainsaks lohutuseks oli teadmine, et teiselpool kallast oli keegi Lembit kaduma läind, keda kutsuti, iga kord kui meie oma Gunnarit hüüdsime.
See, et midagi lihtsat meid ootamas ei ole, oli selge juba ennem kohale jõudmist. Esiteks teab iga loll, et külm ja kõle jääaeg on Võrumaa kupleid täis kupatanud. Teiseks oli palav juba Tallinnas ja veel palavamaks läks, mida lõuna poole liikusime.
Esimesed meetrid täislastis ratastel olid tavapäraselt ebakindlad. Odomeetri näidu kasvades kosus ka sõidukindlus. Ülemäära kiiresti me meetreid muidugi ei kogunud. Kõigepealt oli vaja teha väikene nn "tankimispeatus" Rõuge poes. Etteruttavalt võib öelda, et vaatamata kümnetele ja kümnetele vaatamisväärsustele, mis meile teele jäid, külastasime me kõikse suurema rõõmuga just neidsamu väikeseid maapoode. Esiteks oli seal jahe ja teiseks sai sealt seda jahedat ka kaasa osta. Lõpuks kui me tee…

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR19: Rattamatka üldvarustus

Kui mõned teemad tagasi sai lahatud matkalise varustust, siis seekord piiluks matkajuhi rattakotti. On ju ta ülesanne vaadata, et matk kulgeks võimalikult sujuvalt ja takistuste teele ilmumisel need ka lahendatud saaksid. Seega leiame tavapäraste sokkide ja hambaharjade kõrval sealt ka kraami mida teiste matkakaaslaste kotist naljalt ei leia.

Remondikomplekt Rattamatka lahutamatuks komponendiks on tehnika, aga sel on komme aeg-ajalt katki minna. Kuigi siinkirjutaja keelitab matkalisi, et nood oma kaherattalised põhjalikult ennem matka üle vaataksid, siis ootamatusid võib tulla ka värskelt hooldusest tulnud velodega. Samuti on mets armutu mõndade rattalisade vastu. Ühel hetkel võid ennast leida laiali lagunenud pakiraamiga tee pealt ja aru saada, et selle tagasi kokku panemiseks vajalikud vidinad on tõenäoliselt jäädavalt mööda metsa laiali pudenenud. Päris rattatöökoda endaga kaasas vedada pole otstarbekas, aga levinumate viperuste tohterdamiseks on ennast võimalik varustada järgnevag…

Rattaseiklus 3.2: Varustus UUENDATUD

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

PR19 Teine päev, veel hullem

Kui hommikul telgilukud avasime, vaatas vastu sealt lummav vaade. Järve kohal oli väike auruvine, taamal päike puudelatvade kohal piilumas. Võtsime hommikusöögiks tagasi lõkkepaiga. Öösel pidutsenud autoseltskond magas õndsa und. Kaua nad seda teha ei saanud, sest poisid hakkasid vaikselt naljavestmist üles võtma ja tarvis oli naerda. Väikest viisi kättemaks ka.


PR19 Pantrite Rattaseiklus 2019

Lumi sulanud, haned kodus ja Eestimaa on vallutanud rohelus. See tähendab üht, Pantreid kisub jälle metsa. Seekordsel rattaseiklusel on nii mõndagi tuttavat ja on asju mis on veidi teistmoodi. Kuna juuni ilm on suhteliselt heitlik, siis seni oleme oma matkad juuli ja augusti peale sättinud, tulemuseks oleme saanud hoopis heitliku juuli ja augusti ilma. Nüüd proovime juuniga õnne. Varasemalt oleme matka käigus ka mõnda Nõmme Kalju jalkamängu väisanud, kuid tänu euromängudele on see iga kord tõeline loterii olnud. Lisaks ei lange ühtegi ahvatlevat võõrsilmängu aega suvele. Sestap teeme sel aastat hoopis nõnnaviisi, et peame rattamatka lõpus hoopis jaanipäeva.
Matka formaat on ka seekord veidi teistsugune. Matk kestab neli päeva: neljapäev kuni pühapäev. Neile kel sel ajal kibe tööperiood anname seekord võimaluse liituda meiega reede õhtul ja teha kaasa kaks päeva. Alguses oli plaanis, et pooleks matkaks liitujad tulevad Jänedale rongiga, aga kuna Elron on nädalavahetuse rongidele rattak…