Otse põhisisu juurde

PR21 Kolmas päev: Vormsi

Pantrite seiklused peresõbralikus kämpingus algasid hommikul traditsioonilise pudruküpsetamisega. Seekord oli menüüs manna. 17 inimese portsioni jaoks vee üles soojendamisest sai tõeline katsumus. Kogu kämpa peale oli üks pliit ja see andis vähem sooja välja kui kustunud küünal. Lõpuks sai veekeedukannude abil mingi ime läbi pudru ikka valmis meisterdatud.


Asjad pakitud, panime leekima. Ees ootas Vormsi ja retke viimane öömaja, mis peaks kõikidele eelnevatele silmad ette tegema. Eelmise õhtu sündmused eredalt meeles, helistasin peremehele ja küsisin igaks juhuks, ega nemad juhuslikult peresõbralikud pole? Peale totaka küsimuse põgusat lahtiseletamist kostus telefonist muhe naer ja saime kinnituse, et oleme kindlasti oodatud, täpselt sellistena nagu me oleme. Vahva!


Tee Rohukülla algas põgusast metsalõigust. Millele järgnes midagi erakordset Rattaseikluste ajaloos, nimelt sisenesime Kiltsi lennuväljale.


Esimest korda nii sellel seiklusel kui ka eelnevatel, saime kõik kõrvuti sõita. 17 ratturit! Tõeline autojuhi õudusunenägu.


2,5km pikkuse raja lõpus väisasime veel vanu sõjalennukite angaare, kuniks kogu kompleks meile selja taha jäi.


Edasi leidsime endid Haapsalu "Peetrikülast". Moodsad majad keset eikellegimaad.  Suur see asum muidugi ei olnud ja ühes sellega lõppesid otsa kõik teed mida mööda Rohuküla magistraali vältida ja olime sunnitud ebameeldivalt tihedasse liiklusvoogu sukelduma.


Praamile kiirustavate autodega teed jagada on üsna ebamugav. Õnneks sai see tüütus suhteliselt kähku läbi ja saime sadamas oma mustlaslaagri püsti lüüa. Olime kohale jõudnud muljetavaldavalt varakult. Sisustasime oma ooteaega kõrvalt sadamahoonest toodud kiluvõileivade ja halvaa söömisega. Energiavajadus oli kolmandaks päevaks muljetavaldavaks kasvanud ja halvaa läks nagu soe sai Leiburi tehasepoest.


Tunnike lõbusas seltskonnas läks lenneldes ja varsti avaski P/L Ormsö meile oma luugid, et saaksime pardale sõita. Pold küll enam tegemist esimese meresõiduga seikluste ajaloos, aga esimene praamisõit ikkagist.



Praamil seadsime endid millegipärast sisse ahtripoolses otsas ja seega vahtisime kuni saarele jõudmiseni kaugenevat mandrit. No vähemalt selle hetkeni kuni Rallikas oma särgi maha võttis ja kõik ära pimestas. Viimati sai tema torso päikest millalgi krooniajal ilmselt, sest midagi nii heledat pold keegi meist jupp aega näinud.


Kolmandaks päevaks olid naljad päris andekaks läinud. Vähemalt meie endi meelest. Nalja sai praamil lösutades nabani ja kui kapten poleks meid tungivalt tekile kutsunud, et maha läheksime, siis ei oleks ükski füsio suutnud neid krampis kõhulihaseid lahti mudida.


Saarel saime kohe sõbraliku vastuvõtu osaliseks. Sadamasse olid meile vastu tulnud Allan ja Monsa, kes kavatsesid meiega aega veeta kuni homseni. Perekondlikel põhjustel oli neil seekordne seiklus vahele jäänud, aga Pantrite kogenud liikmetena sulandusid nad koheselt.



Sõit mööda saare kitsaid asfaltkattega teid oli mõnus. Kiirusepiirang autodele on 50km/h ja rattur tunneb ennast liigeldes suhteliselt ohutult. Rattaid nägi saarel vähemalt sama palju kui autosid, kui mitte rohkem.


Ettenägeliku matkakorraldajana olin ette näinud, et kolmanda päeva lõunaks tuleb Köögikatal peale hirmus laiskus ja ta tahab kõige muuga tegeleda, kui söögivalmistamisega. Tellisime endale ette praed põneva nimega asutusse nimega Krog No 14. Ettetellimust tegema utsitas meid õhtune peremees, kelle kinnitusel võib praegusel kiirel turistiajal vastasel juhul oma toitu saarel kuni 2h oodata.


Nõuanne oli aus ja vaatamata külastajate kõrgele huvile kohalike hõrgutiste vastu, saime oma metsseahautised ja veisepõsed kätte vahetult peale lauda istumist. Peresõbralikus kämpingus tellimust koostades tekitas veisepõsk meeleolukat folkloori, mida siinkohal oleks tarbetu korrata. Et sellest adekvaatselt aru saada pead sa Pantritega mõned päevad metsas veetma.


Ennem teele asumist tellis vana-Karp meie väsinud kondimootorite käivitamiseks veidi särtsu. Väga hea oli. Mis särtsu sees oli, jääb juba igaühe enda välja nuputada.


Krogiga ühel pool, suundusime pompöösse nimega kohta, Vormsi Kaubamajasse. Jällegi saime aru, et oleme õiges paigas, sest vormsikatel on irooniameelega kõik korras. Pood oli kaubamajast üsna kaugel, aga vaatamata oma imepisikele suurusele, ikkagist muljetavaldavalt varustatud.


Lihad-õhtunapsud soetatud, suundusime parklasse totakusi tegema.



Totakused tehtud, väntasime kodu suunas. Loomulikult pidime me asfaldilt lõikamiseks veidi maha keerama ja loomulikult kujunes lõikamine mitu korda rohkem aeganõudvaks kui ringi minemine. Aga selle eest nägime veidrat sovieediaegset arhidektuuri..


...ja väikesaartele väga omast metsateed.


Lõiked tehtud, liitusime tuttava moega külateega ja väntasime kodu suunas.


500m ennem finišit hõikas keegi AVATUD TALUDE PÄEV ja kogu punt pigistas pidurihoovad põhja.


Mõned minutid hiljem oli deja-vu! Suitsukala ja..


...ekskursioon. Rannakalurite ja kaljaseehitajate asemel saime seekord väga palju teada mesilastest.


Ja Petseris sündinud Tauno sai nostalgiaorgasmi, kui nägi ehedat vene saunaahju. Kosserdas veidi saunas ringi ja kiljus "KRISKAD!!!".


Iga rada saab ükskord otsa ja üks hetk saabus ka meil lõpuks aeg selle matka lõpp-punkti ära vändata. Ees ootas meid äärmiselt meeleolukas õhtu väga Pantri- ja muidu inimsõbralikus paigas nimega Norrby külalistemaja. Seal sündinud veidrused jäävad matkalkäinute folkloori ja ei vaja siin kordamist.. ;-)

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rattaseiklus 3.2: Varustus UUENDATUD

PR21 Esimene päev: kohaneme

Järjekordne veider aasta oli omadega suves ja see tähendas, et pinutäis roosade vestidega tegelasi kiheles Eestimaa peale ratastel veiderdama. Mullu sai lõunas latt organiseerija jaoks ebamugavalt kõrgele upitatud ja 21. aasta ei saanud kuidagi hõbemedalistiks jääda. Siinkirjutaja siis pusis ja pusserdas ning pikapeale formuleerus plaan, kuidas võiks välja näha üks järjekordne meeli ülendav pedaalidesõtkumine.

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

Pantrite Rattaseiklus 2020 ametlik video

Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, üks video ütleb rohkem kui tuhat pilti. Sven pani 2020 Rattaseiklusest meeleoluka videopopurii kokku. Head vaatamist!

Rattaseiklus 2: TEINE PÄEV

Teine päev algas Peipsi kaldal, Karjamaa telkimisplatsil. Nii kui silmad avasime saime aru, et see tuleb üks tore päev! Õhk oli soe, tuul oli vaibunud ja päike paitas meid oma soojendavate kiirtega! Ees ootas meid sõit mööda siledat asfaldit, mida palistamas Peipsi äärsed sibulakülad!

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

Rattaseiklus 2: ESIMENE PÄEV

Päev algas nagu meie seiklustel ikka tavaks - Balti Jaamas! See kord olime eelmisest targemad ja tulime varakult platsi! Varasem ärkamine tasus ära, sest vaatamata tööpäeva hommikule sai rong korralikult täis! Poleks me oma killavooriga peale mahtunud, oleks järgmine Narva Rong alles õhtul läinud! Tahaks siinkohal eraldi ära märkida Elron konduktorid, kes olid äärmiselt abivalmid! Alustuseks nad viitasid asjaolule, et kaks meie ratastest asuvad alas, kust meie peatuses välja ei saa, siis hoidsid rongi Jõhvis nii kaua kinni, kuniks me need läbi platvormi teise vagunisse said, lõpuks palusid rongijuhil Vaivaras nii kaua oodata, kuni meie rasked rattad kõik kenasti perroonil olid! Äitähh! Vaivaras jaotasime proviandid ja põrutasime teele! Algus oli suhteliselt sündmusetu, kui välja arvata vastikult kõva tuul, mis täpselt vastu puhus! Kuid pärast kummalist ja pool mahajäetud Viivikonna asumit hakkas huvitavaks kiskuma!

Rattaseiklus 2 (2015 juuli): Rada

Planeerimine Pantrite lemmiksihtpunktiks on alati Tartu olnud! Sealsed pubid on võrratud, fännidega on meil hea läbisaamine ja Tamme staadioniga on seotud hunnik kirjusid mälestusi! Seega oli juba eelmisel aastal selge, et oma järgmise tuuri seome kindlasti Tartuga ära! Georg jauras terve Paide tripi Peipsist ja sellest, kuidas ta tahaks sealset rannikut rattaga vallutada! Tuli ka see plaani võtta! Üle jäi veel leida alguspunkt ja seks paistis kõige paremini passimat Premium liiga klubi Sillamäe Kalevi kodust kiviviske kaugusel olev Vaivara rongijaam!