Otse põhisisu juurde

Rattaseiklus 2 (2015 juuli): Rada

Planeerimine

Pantrite lemmiksihtpunktiks on alati Tartu olnud! Sealsed pubid on võrratud, fännidega on meil hea läbisaamine ja Tamme staadioniga on seotud hunnik kirjusid mälestusi! Seega oli juba eelmisel aastal selge, et oma järgmise tuuri seome kindlasti Tartuga ära! Georg jauras terve Paide tripi Peipsist ja sellest, kuidas ta tahaks sealset rannikut rattaga vallutada! Tuli ka see plaani võtta! Üle jäi veel leida alguspunkt ja seks paistis kõige paremini passimat Premium liiga klubi Sillamäe Kalevi kodust kiviviske kaugusel olev Vaivara rongijaam!



Kui esimest rattaseiklust valmistasime ette veidi kiirustades, siis 2015 aasta sõiduks jaoks oli aega küll ja küll! Raja kallal hakkasime vaikselt nokitsema juba 2014 aasta detsembris! Esimesed broneeringud tegime ära juba jaanuaris jne. Loomulikult ei ole võimalik jalgpalliga seotud üritusi kunagi 100% ette planeerida! Näiteks ei tea me siiani, kas saame teele asuda 23. juulil või peame seda tegema hoopis 24. Põhjus lihtne: kui Nõmme Kalju peaks läbi ime Euroopa liigas Kasashtani klubi Aktobet võitma ja järgmisesse ringi edenema, siis toimub teise ringi korduskohtumine 23. juulil! Kuid pole hullu, seks tarbeks on meil plaan B olemas: väntame esimesel päeval lihtsalt veidi rohkem!

Lisaaeg planeerimiseks oli hea, sest erinevalt esimesest rattaseiklusest, mis kulges enamasti mööda Oandu-Ikla valmis märgitud matkarada, pidime seekord raja algusest lõpuni ise välja otsima!


Kurtna MKA tee Google StreetView's

Üheks väga kasulikuks töövahendiks kujunes mõneti üllatuslikult Google StreetView! Kui veel mõned aastad tagasi plaksutasime kõik käsi, kui Tallinna suuremad teed 360 kraadise vaate internetti said, siis nüüd leiab sealt väga kaugetes Eestimaa nurkades olevaid pisikesi kruusateid! Valdav osa meie teekonnast ongi Google kaameraautodega läbi sõidetud, mis tegi planeerimise oluliselt lihtsamaks!

Teekond

Teepeale jääb meil seekord palju põnevat: Stalkerlikult veidrad Ida-Viru külakesed, kolossaalne Estonia kaevandusmaastik,  Kurtna MKA, Kuremäe klooster, Kurtna MKA, 60km Peipsi rannikut koos oma kauniste randade, sibulakülade ja suitsulatikatega! Loodame jõuda ka Emajõe suursooni!

Rajaseadmise üheks suuremaks ajugümnastikaks kujunes lõik Vaivara-Peipsi. Seal on kaks varianti, kas minna ringiga ja mööda suuremaid asfaltteid (mida üks matkaja üritab kõigest väest vältida) või minna vähemalt osaliselt läbi töötava kaevanduse.

Estonia kaevandus. Foto maetehnika.blogspot.com

Kes ei tea, siis Estonia kaevandus on tohutu 1150 ruutkilomeetrine maalahmakas, täis kunstlike mägesid, orgusid, majasuuruseid kaevandusmasinaid ja kõike muud asjassepuutuvat! Sealses teederägastikus orienteerumine on isegi kõige värskemate kaartidega suhteliselt võimatu! Teid muudetakse pea iga aasta. Rada, mis veel eelmine aasta võis kusagile viia, võib sel aastal vabalt üleskaevatud olla!

Vaivara-Peipsi lõigu puhul olid suureks abiks Sakus asuva rattaklubi Porter Racing'u Priit ja Tarmo, kes olid oma grupiga täpselt sama lõigu aasta tagasi läbi teinud ja olid lahkesti valmis oma GPS track faili jagama. Nende käest saime ka infot kaevanduse kohta. Lisaks liikumispiirangutele aktiivses kaevanduspiirkonnas, pidi sealseid ligipääsuteid katma põlevkivitolmu kiht, mis väiksemagi vihma puhul ratastele läbimatuks kitiks muutub! Õnneks leidus kaevandusele Viivikonnast Kurtna MKA'le viiv alternatiiv, mis küll ratturitele väikese maigu kaevandusest annab aga enamasti actionist mööda kulgeb!

Kõikide eelduste kohaselt peaks just selline vaade hommikul Peipsi ääres ärgates olema!


Ööbimised ja lõunapausid peame sarnaselt eelmise aastagagi RMK lõkkeplatsidel ja metsaonnides - kõik uhkelt jõgede ja järvede ääres! Korra teeme Peipsi ääres ka "sohki" ja ööbime tasulisel telkimisplatsil, kus teeme sauna, chillime privaatrannas ja käime paadiga sõitmas! Suvest tuleb ju ikka maksimum võtta!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rattaseiklus 3.2: Varustus UUENDATUD

PR21 Esimene päev: kohaneme

Järjekordne veider aasta oli omadega suves ja see tähendas, et pinutäis roosade vestidega tegelasi kiheles Eestimaa peale ratastel veiderdama. Mullu sai lõunas latt organiseerija jaoks ebamugavalt kõrgele upitatud ja 21. aasta ei saanud kuidagi hõbemedalistiks jääda. Siinkirjutaja siis pusis ja pusserdas ning pikapeale formuleerus plaan, kuidas võiks välja näha üks järjekordne meeli ülendav pedaalidesõtkumine.

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

Pantrite Rattaseiklus 2020 ametlik video

Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, üks video ütleb rohkem kui tuhat pilti. Sven pani 2020 Rattaseiklusest meeleoluka videopopurii kokku. Head vaatamist!

Rattaseiklus 2: TEINE PÄEV

Teine päev algas Peipsi kaldal, Karjamaa telkimisplatsil. Nii kui silmad avasime saime aru, et see tuleb üks tore päev! Õhk oli soe, tuul oli vaibunud ja päike paitas meid oma soojendavate kiirtega! Ees ootas meid sõit mööda siledat asfaldit, mida palistamas Peipsi äärsed sibulakülad!

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

Rattaseiklus 2: ESIMENE PÄEV

Päev algas nagu meie seiklustel ikka tavaks - Balti Jaamas! See kord olime eelmisest targemad ja tulime varakult platsi! Varasem ärkamine tasus ära, sest vaatamata tööpäeva hommikule sai rong korralikult täis! Poleks me oma killavooriga peale mahtunud, oleks järgmine Narva Rong alles õhtul läinud! Tahaks siinkohal eraldi ära märkida Elron konduktorid, kes olid äärmiselt abivalmid! Alustuseks nad viitasid asjaolule, et kaks meie ratastest asuvad alas, kust meie peatuses välja ei saa, siis hoidsid rongi Jõhvis nii kaua kinni, kuniks me need läbi platvormi teise vagunisse said, lõpuks palusid rongijuhil Vaivaras nii kaua oodata, kuni meie rasked rattad kõik kenasti perroonil olid! Äitähh! Vaivaras jaotasime proviandid ja põrutasime teele! Algus oli suhteliselt sündmusetu, kui välja arvata vastikult kõva tuul, mis täpselt vastu puhus! Kuid pärast kummalist ja pool mahajäetud Viivikonna asumit hakkas huvitavaks kiskuma!