Otse põhisisu juurde

Rattaseiklus 3: Rada

Aeg on lennanud linnutiivul ja kätte jõudnud uus suvi! Kaks eelmist on Pantrid metsa seiklema viinud. Kuna hing ihkab suvel ikka männilõhna ja ritsikasärtsu järele, siis ei jää kaks kolmandata!

Planeerima hakkasime seekord juba varakult. Detsembris-jaanuaris kui Nõmme Kalju mängukalender paika pandi, valisime sihtkoha ja hakkasime rada joonistama.


Rajaseadmine võib olla põnev, aga aeganõudev ettevõtmine

Otsus sihtkoha suhtes ei sündinud raskelt. Sel aastal võitles end Premium liigasse Rakvere Tarvas, kel sobivalt meiega kaks mängu juulis kah. Valisime neist viimase ning hakkasime joonistama. Seekord võttis rajameister endale otsustamisel appi veel kaks rännulist, et saaks rada saaks ikka hää.

Ega Tallinnast Rakverre ju midagi keerulist minna ei ole - 90km õkva Haljalani, sealt paremale ning kohal oledki! Kuid selline tripp oleks umbes sama magus kui Põhja-Korealase magustoit. Me tahame ikka metsakohinat ja konnapeeru kuulda, lõkkel sokke kuivatada ning rabajärves higi leotada!


Oma silm on kuningas. Siinkirjutaja koos Rallikaga ööbimiskohti "skautimas"

Okei läbi metsa ja ringiga, aga kas ülevalt või alt poolt Peterburi maanteed? Selle otsuse vastu võtmiseks joonistasime kaks rada pea-aegu lõpuni välja ning vaagisime päris jupp aega kummagi plusse ning miinuseid.

Viinistud-Käsmud ja muu Lahemaa tundub ju väga vahva, aga samas tähendab see ka palju kitsaid asfaltteid, mis suvel autojuhtide seas üsna populaarsed. Tõenäoliselt ka on mereäärsed telkimisalad suvel rahvast tiined. Samuti oleks pidanud põhjaranniku trassi puhul esimese telkimiskohani päris omajagu väntama. Seda juhul kui ei oleks päris Maardu külje all soovinud ööbida. Seega otsustasime lõuna poolt Rakverele läheneda.

Kiili juurest läheb läbi Peraküla-Aegviidu-Ahijäreve 820km pikkune matkatee, mis kuni Araveteni liigub täitsa sobivas suunas ka. Matkatee tähendab lisaks rohketele lõkkeplatsidele ka seda, et keegi on sinu eest juba ropu töö ära teinud ning raja maha märkinud. Lisaks on matkateede puhul ka teada, kas antud lõiku saab rattaga läbida ja kui ei saa on maha märgitud alternatiivne teekond.

Kakerdaja raba. (foto: Mart Sepp, martsepp.wordpress.com)

See muidugi ei tähenda, et töö tehtud oleks. Tarvis on paika panna ööbimis- ja lõunakohad, maha märkida rada Tallinnast Kiilini ja Aravetest Rakverre, leida üles külapoed mis väljasuremislainest veel puutumata jpm. Veidi kohendasime ka olemasolevat matkarada. Mõningate mahukata "paunade" juurest tõmbasime otseteed ja hoidsime sellega päeva jagu väntamist kokku.


RMK telkimisala


Tänapäeval on rajaseadmisel suureks abiks Google StreetView. Siin üks vaade rajale.

Kokkuvõttes võiks öelda, et sai üks maru magus rada koostatud. Saame nii asfalti kui turbaraba, näeme ja kogeme nii mõndagi põnevat. Saab ületatud jõgesid, sumbata veidi mudas, ujuda mõnusates järvedes. Kokku veedame metsas 3 ööd ja 4 päeva. Selle aja jooksul väntame maha 200 kilomeetrit, vaatame ära ühe jalgpallimängu ja kui hästi läheb, siis käime ka ühe korra saunas.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Rattaseiklus 3.2: Varustus UUENDATUD

PR21 Esimene päev: kohaneme

Järjekordne veider aasta oli omadega suves ja see tähendas, et pinutäis roosade vestidega tegelasi kiheles Eestimaa peale ratastel veiderdama. Mullu sai lõunas latt organiseerija jaoks ebamugavalt kõrgele upitatud ja 21. aasta ei saanud kuidagi hõbemedalistiks jääda. Siinkirjutaja siis pusis ja pusserdas ning pikapeale formuleerus plaan, kuidas võiks välja näha üks järjekordne meeli ülendav pedaalidesõtkumine.

PR20 Teine päev: käpuli

Hommik Kirikumäel pakkus lisaks maalilisele järvevaatele ka humoorikat meelelahutust, kui vennad Tarmo ja Tauno vaidlesid kes on rohkem süüdi, kas üks kes metsaonni täis peeretas või teine kes hapniku saamiseks ukse lahti jättis ja kõik järve sääsed sisse lasi. Nagu sedalaadi vaidluste puhul kombeks, siis lõpuks oli kumbki osapool veel rohkem oma seisukohas veendunud ja lõpliku otsust pealtvaatajad ei saanudki. Lõpuks vennad lõpetasid tulutu diskussiooni ja hakkasid matkaliste rõõmuks hoopis putru keetma.

PR19 Menüü

Söök on matka oodatuim osa. Kehv söök võib pooleks päevaks tuju lurri keerata. Oma menüü koostamisel lähtusime põhimõttest, et oleks enam-vähem kõigile suujärgi ja lihtne valmistada. Maitsev ka muidugi. Sättisime oma raja nii, et iga päev ikka üks pood tee peale jääks. See võimaldas menüüsse kirjutada tooraineid mida pikemate proviandipausidega matkal väga kasutada ei saaks. Samas on enamike neist võimalik ka asendada või üldse ära jätta. Näiteks panna sulajuustu asemel lihtsalt rohkem piimapulbrit. Koguseliselt järgisime põhimõtet, et parem jääb üle kui puudu. Mingit tohutut ülejääki siiski ei jäänud ja sellegi sõi lõpuks matkasiga ära. Seega on järgnevad kogused suhteliselt adekvaatsed täismeestel kõhu täis saamiseks. Seljanka

Pantrite Rattaseiklus 2020 ametlik video

Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, üks video ütleb rohkem kui tuhat pilti. Sven pani 2020 Rattaseiklusest meeleoluka videopopurii kokku. Head vaatamist!

Rattaseiklus 2: TEINE PÄEV

Teine päev algas Peipsi kaldal, Karjamaa telkimisplatsil. Nii kui silmad avasime saime aru, et see tuleb üks tore päev! Õhk oli soe, tuul oli vaibunud ja päike paitas meid oma soojendavate kiirtega! Ees ootas meid sõit mööda siledat asfaldit, mida palistamas Peipsi äärsed sibulakülad!

PR20 Kolmas päev: pidu ja pillerkaar

Nagu lugupeetav lugeja mäletab, siis kolmas päev pidi meil tulema rattasõidu poolest kergem. Teate mis? Tuligi! Kõigepealt pidime me muidugi liivaselt Härmalt ära saama ja nagu Andrese luurendmed ütlesid, siis "liivaorgiat" pidi veel paar kilomeetrit olema. Neid põhjalike teadmisi kogus ta tänu seigale, et pani eelmine päev meie eest liduma ja kui me poleks talle Härmast helistanud, siis oleks ilmselt Petserisse välja põrutanud. See oli talle siis kolmas kord lähima 12 tunni jooksul liivaorgias osaleda.

Rattaseiklus 2: ESIMENE PÄEV

Päev algas nagu meie seiklustel ikka tavaks - Balti Jaamas! See kord olime eelmisest targemad ja tulime varakult platsi! Varasem ärkamine tasus ära, sest vaatamata tööpäeva hommikule sai rong korralikult täis! Poleks me oma killavooriga peale mahtunud, oleks järgmine Narva Rong alles õhtul läinud! Tahaks siinkohal eraldi ära märkida Elron konduktorid, kes olid äärmiselt abivalmid! Alustuseks nad viitasid asjaolule, et kaks meie ratastest asuvad alas, kust meie peatuses välja ei saa, siis hoidsid rongi Jõhvis nii kaua kinni, kuniks me need läbi platvormi teise vagunisse said, lõpuks palusid rongijuhil Vaivaras nii kaua oodata, kuni meie rasked rattad kõik kenasti perroonil olid! Äitähh! Vaivaras jaotasime proviandid ja põrutasime teele! Algus oli suhteliselt sündmusetu, kui välja arvata vastikult kõva tuul, mis täpselt vastu puhus! Kuid pärast kummalist ja pool mahajäetud Viivikonna asumit hakkas huvitavaks kiskuma!

Rattaseiklus 2 (2015 juuli): Rada

Planeerimine Pantrite lemmiksihtpunktiks on alati Tartu olnud! Sealsed pubid on võrratud, fännidega on meil hea läbisaamine ja Tamme staadioniga on seotud hunnik kirjusid mälestusi! Seega oli juba eelmisel aastal selge, et oma järgmise tuuri seome kindlasti Tartuga ära! Georg jauras terve Paide tripi Peipsist ja sellest, kuidas ta tahaks sealset rannikut rattaga vallutada! Tuli ka see plaani võtta! Üle jäi veel leida alguspunkt ja seks paistis kõige paremini passimat Premium liiga klubi Sillamäe Kalevi kodust kiviviske kaugusel olev Vaivara rongijaam!